Przeliczeni.pl
Wszystko o prowadzeniu biznesu w galerii handlowej bez cenzury i ukrywania niewygodnych faktów.

Tutaj zobaczysz jak to działa "od kuchni": nadużycia, fałszowanie informacji, szantaż.
Przeliczeni.pl
Systemy franczyzowe w Polsce - czy rzeczywiście to taki złoty biznes?

Sprawdź na blogu jak wyglądają realia prowadzenia tego rodzaju działalności.
Przeliczeni.pl
Bankructwa, rozwody, bezdomność, ucieczki z kraju.

Świadectwa ludzi, których wykończył system retail.

Poradnik dla najemcy c.d. 4

Proszę się nie ...

Proszę się nie sugerować tym, że dany prezydent miasta czy burmistrz popierają daną inwestycję i podnoszą tym samym jej rangę w swoich samorządowych gazetkach, wywiadach radiowych czy dla lokalnych kablówek. Przy okazji budowy nowej galerii pada masa bon motów, statystyk i nieukrywanej dumy, że oto, inwestor wybrał właśnie nasze miasto i zostanie zbudowana  kolejna galeria handlowa. Mało tego lokalni przedsiębiorcy wiedząc, że zbuduje się galeria konkurowali między sobą o miejsca w tych galeriach. Ale to było na początku wieku, a nie dziś.

Sugeruję własny ogląd i nie podpisywanie umów z wyprzedzeniem.

To tak jakby kupić kota w worku. Firmy, które „komercjalizują” galerie mają za zadanie sprzedać. Nieistotne co dalej się dzieje. Kiedy galeria zaczyna się wyludniać i przybywa bankrutów zarządy galerii szukają kolejnych najemców na własną rękę.

Rozsyłąją „wici” po to, aby podpisać kolejną umowę. Kiedy opowiadają o tych setkach tysięcy Klientów-powołując się na inne galerie (dość częsty punkt odniesienia) proponuję analizę statystyczną miasta, regionu. Policzenie osób starszych, dzieci, sprawdzenie,  gdzie ludzie najczęściej dojeżdżają do pracy. Np. Tychy to takie miasto „sypialnia” dla Katowic. Tam tyszanie dojeżdżają do pracy. Tam jedzą posiłki, a na zakupy pozostają strzępy weekendów.  Warto sobie taką analizę zrobić przed podpisaniem umowy i rzecz jasna sprawdzić ile galerii jest w okolicy.

Z niektórych statystyk przedstawianych przez handlowców w galeriach w jednym mieście wynika, że niemal wszyscy plus mieszkańcy danego powiatu „mieszkają” w galeriach handlowych.

komercjalizacja czyli poszukiwanie najemców do galerii handlowych, tychy, Gliwice, kraków, zakopane

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *