Przeliczeni.pl
Wszystko o prowadzeniu biznesu w galerii handlowej bez cenzury i ukrywania niewygodnych faktów.

Tutaj zobaczysz jak to działa "od kuchni": nadużycia, fałszowanie informacji, szantaż.
Przeliczeni.pl
Systemy franczyzowe w Polsce - czy rzeczywiście to taki złoty biznes?

Sprawdź na blogu jak wyglądają realia prowadzenia tego rodzaju działalności.
Przeliczeni.pl
Bankructwa, rozwody, bezdomność, ucieczki z kraju.

Świadectwa ludzi, których wykończył system retail.

Koszty dodatkowe-na piśmie, poradnik najemcy

Nie radzę podpisywać ...

Nie radzę podpisywać umów również z tego powodu, że nie mamy wpływu na ustalenie kosztów.  Galerie w ramach tzw. „części wspólnych” nakładają na najemców koszty związane z reklamą tejże. W jednej z największych galerii handlowych w Bielsku-Białej zarząd „wydał”  na takie działania 2 miliony złotych rocznie. Faktury otrzymał każdy z najemców na kwotę ok. 15.000 złotych. Właściciele solidarnie odmówili zapłaty.

 

Otrzymałem  fv za takie „usługi” na kwotę 16.000 tysięcy złotych za udział w częściach wspólnych za rok 2011, bez wyszczególnienia miesięcy, pomimo, że lokal został otwarty w połowie maja.  Widząc, że nie jestem w stanie unieść tak wysokich kosztów w asyście prawnika i księgowego „uzyskałem” umorzenie do kwoty 1600 złotych. Mnie chodziło o przede wszystkim o obniżenie kosztów na metr2. Nie osiągnęliśmy tego. (To ta galeria w małopolsce, gdzie rzekomo ponad  6 milionów ludzi rocznie ją  odwiedza -wg zarządzających).

Dziś już zdarza się że najemcy nie są fakturowani za te działania . Zarządzający galerią z „własnych środków” regulują koszty związane z działaniami marketingowymi. Zresztą jest ich coraz mniej.  Jako, że usługi alpinistyczne,  a za takie należy uznać mycie okien na wysokościach są drogie, zarząd galerii postanowił tych okien nie myć, żeby i na tym zaoszczędzić.

Wniosek: przed podpisaniem umowy należy zażądać na piśmie w przybliżeniu o jakie kwoty może chodzić w przypadku opłat za części wspólne czy opłaty marketingowe, nie należy absolutnie na „słowo” uznać, że jest tak jak nas przekonują. Proszę dla własnego dobra nie wierzyć w nic, co nie ma odzwierciedlenia na piśmie.

koszty prowadzenia działalności w galeriach, dokumenty, Tychy, Gliwice

 

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *