Przeliczeni.pl
Wszystko o prowadzeniu biznesu w galerii handlowej bez cenzury i ukrywania niewygodnych faktów.

Tutaj zobaczysz jak to działa "od kuchni": nadużycia, fałszowanie informacji, szantaż.
Przeliczeni.pl
Systemy franczyzowe w Polsce - czy rzeczywiście to taki złoty biznes?

Sprawdź na blogu jak wyglądają realia prowadzenia tego rodzaju działalności.
Przeliczeni.pl
Bankructwa, rozwody, bezdomność, ucieczki z kraju.

Świadectwa ludzi, których wykończył system retail.

“Dwoimy się dla siebie” c.d.-poradnik najemcy

Z praktyki wiem ile ...

Z praktyki wiem ile kosztują usługi reklamowe. Możemy korzystać z modułów w prasie, artykułów sponsorowanych, możemy sponsorować konkursy w prasie, lokalnej telewizji czy radiu. W stacji radiowej zamawiamy spoty, może to być również w formie rozmowy, w kablówkach mogą to byś spoty filmowe lub większe formy. Te usługi kosztują. Nie mało. Po kilku miesiącach po otwarciu wciąż nie mamy zysków. Rozpoczynamy rozmowy z dyrektorem galerii. Jedną z dobrych rad zarządzających jest kupowanie reklamy.

–Musi się Pan zareklamować. Musi się Pani wyróżnić. Przyciągnąć Klientów! Nie da się bez reklamy itp. Proponowane są oferty reklamowe na terenie galerii. Można wykupić miejsce na pasażu. Stawiając standy, naklejając naklejki na płytkach, wykupując billboardy w środku galerii lub na zewnątrz. To są kolejne koszty. Które najemca ponosi. Bo skoro tak mówią, to znaczy że wiedzą lepiej. To sposób galerii na generowanie dodatkowych dochodów. Proszę nie ulegać złudzeniu, że skoro zainwestowaliśmy w lokal w reklamowanej galerii to jesteśmy niejako skazani na sukces. Nie jesteśmy. Obroty są uzależnione od realnej ilości Klientów. Zatem jeżeli w galerii nie ma Klientów to żadne działania marketingowe nie rozkręcą nam punktu. 

W znanych mi przypadkach galerie zaczynają odstępować od opłat i starają się w ten sposób pomagać najemcy. Czyli da się coś zrobić za darmo. Ci ostatni są za to wdzięczni i mają wrażenie, że to z dobroci i faktycznej chęci pomocy. Wg mojej oceny jest to sposób na przedłużanie umowy. Najemca stara się płacić na ile pozwalają mu na to obroty i oszczędności czy dochody z innej działalności. Galerii chodzi o to, aby mieć jak najmniej pustostanów pozaklejanych kolorowymi grafikami.

Zatem sugeruję przed podejmowaniem kolejnych zobowiązań wobec Agencji Reklamowych przemyśleć każdy wydatek. Intensywna reklama punktu w galerii handlowej nie sprawi, że to właśnie my przyciągniemy tłumy.

Wniosek: przed podpisaniem umowy w kalkulacji proszę nie kierować się danymi dotyczącymi frekwencji, skuteczność reklamy punktu pośród wielu jest mierna, nie dajemy się wpuścić w kolejne wydatki.

wydatki na reklamę w galeriach handlowych, biznes plan, mały najemca, Katowice, Tarnów

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *