Przeliczeni.pl
Wszystko o prowadzeniu biznesu w galerii handlowej bez cenzury i ukrywania niewygodnych faktów.

Tutaj zobaczysz jak to działa "od kuchni": nadużycia, fałszowanie informacji, szantaż.
Przeliczeni.pl
Systemy franczyzowe w Polsce - czy rzeczywiście to taki złoty biznes?

Sprawdź na blogu jak wyglądają realia prowadzenia tego rodzaju działalności.
Przeliczeni.pl
Bankructwa, rozwody, bezdomność, ucieczki z kraju.

Świadectwa ludzi, których wykończył system retail.

Ściśle tajne-poradnik najemcy

Targi ...

Targi Franczyzy 2015. Duże stoisko. Podchodzi człowiek i zagaduje.

-Proszę, proszę niech pan podejdzie, śmiało. Mamy tutaj świetną ofertę, propozycję otwarcia agencji reklamowej, ze Stanów. Inwestuje pan w agencję, a my panu pomagamy. Najpierw pan jedzie do West Palm Beach w Miami na Discover Day. Tam pan poznaje ludzi, widzi naszą siedzibę, jesteśmy wszędzie na świecie. Płacimy za bilet i na nasz koszt pan tam jedzie, żeby zobaczyć jak działamy. Niech pan zobaczy jakie ta firma ma obroty. Tu mamy prezentację wszystko widać. Na dzień dobry płaci pan 49,500 dolarów amerykańskich, w sumie łączny koszt to ok.180.000 dolarów.

201512054617

 

-A tu jest Cris. Ze Stanów przyleciał! Jest kilka dni w Warszawie. Proszę niech pan go pozna.

-Aj spik frencz.

-Ajm sory aj nou spik frencz-odpowiada śnieżnobiałym garniturem zębów Cris.

-To Hiszpan, ale pracuje w Stanach lata po całym świecie. Rozumie pan. Po całym świecie.

Grzecznościowa wymiana uśmiechów. Skrócenie dystansu na po imieniu. Cris mówi, że Warszawa mu się podoba. Zostawiam namiary.

Potem z 5 czy 6 telefonów z zaproszeniem do eleganckiego hotelu na biznesowe spotkanie. Kończy się wizytą w sklepie-agencji.

-Świetnie, że pan przyjechał. Ja się zajmowałem eventami, ale po trzech latach miałem dość i jak byłem w Australii to tam właśnie na targach zobaczyłem tę firmę i się zdecydowałem. Nie musi pan mieć doświadczenia w reklamie, my pana nauczymy. Nasi mentorzy pomagają, Cris pomaga znajdować klientów, poszukiwać, idzie na kilka spotkań z panem. Jesteśmy non stop dyspozycyjni. Wie pan jest różnica czasu, ale to nie jest problem centrala jest do dyspozycji non stop na wypadek jakiejś potrzeby. Ale leci pan do Palm Beach. To zupełnie co innego. My mamy proszę pana lobby na wejściu to nie tak jak w innych agencjach. Dla nas najważniejszy jest klient i jego potrzeby. Od lipca mam tutaj ten sklep i zdobywamy klientów. Trochę się spóźniłem bo były wybory, ale w przyszłości będziemy na tym zarabiać. Ludzie nas powoli już znają.

-Za co płacę?

-Za plotery, urządzenia HP. Za know how. My to podłączamy. Kupuje pan np. używany ploter za 70 tysięcy, a nasz nowy kosztuje 120 tysięcy, ale działa przez 25 lat. Pomagamy znaleźć pracowników i nauczyć obsługi tych urządzeń. U nas drukujemy. Mamy też specjalny system komputerowy który pomaga w wycenach. Szefa nie musi być w firmie żeby policzyć co ile kosztuje, pracownik sam może klientowi skalkulować baner. Mówię naszym klientom, że nas wyróżnia jakość, a nie cena. Dlatego jesteśmy drożsi . Klientowi z ulicy dorzucam 50-60% marży. Mam zniżki na flagi i różne gadżety. My dbamy o jakość. Nauczenie pana nie będzie problemem, opiekujemy się, uczymy marketingu. Jest duże zainteresowanie więc dobrze by było żeby się pan pospieszył. W Warszawie chcemy uruchomić  4 takie agencje. Potem Wrocław, Poznań i Gdańsk. Od 3 do 4 miesięcy jeśli pan podpisze umowę mamy otwarcie sklepu, pomagamy też skręcać meble.

I słucham, a w głowie się kręci. Nie wiem komu odbiło, czy  to Palm Beach czy palma, ale to bzdura totalna. Agencja prowadziła kampanie Georga Busha.  Nie dyskutuję. Proszę o umowę, prezentację. Dziękuję za ofertę i wychodzę.

Wzór umowy. Tajne łamane przez poufne.

0001000200030004

 

 

 00051000600080007

 

0009

0010100111000125

00131

00141

00152

00162

0017100181

001910020

002110002210

0023100241

0025100261

0027100281

002910030

003112

 

00322

0033100341

0036100351

0038100371Odnoszę wrażenie, że człowiek ten nie ma pojęcia o rynku, o reklamie, jakie mechanizmy występują w przypadku obsługi np. partii politycznych, komitetów samorządowych i drukowania czegokolwiek. Agencje sieciowe położyły dawno łapę na polskim rynku. Poza tym są i polskie agencje reklamowe obsługujące największe firmy czy to spółki Skarbu Państwa czy zagraniczne firmy. Katalog tych firm znajdziecie m.in.  w dodatku do miesięcznika Press. Kto kogo obsługuje, jakie robi obroty i jak ten rynek dziś wygląda. Ponadto ciekawe informacje zamieszcza portal www.wirtualnemedia.pl.

Galerie i centra handlowe w Polsce są od dawna obstawione agencjami od wyklejania witryn, drukowania plakatów i wszelkich materiałów promocyjnych. Tych od “wkrótce otwarcie”.

Drukarni w Polsce też nie brakuje, pomysłów na kampanię również. Na allegro można kupować broszury, ulotki, katalogi, foldery, wizytówki-tanio i szybko. Klient dziś stawia na cenę. Na jakość stać nie wielu poza tym, ktoś kto nie zapewnia jakości, sensownej ceny i terminowości -nie przetrwa na tym rynku. 

Franczyza reklamowa w tym przypadku  jest sposobem na szybkie dokapitalizowanie się-czyimiś pieniędzmi. Deal. Sposób na sprzedaż urządzeń. Opłata wstępna z sufitu-za szkolenie i “pomoc”.

Inną kwestią są tzw. social media. Dziś tam notuje się ciągłe wzrosty i wykorzystuje te media do promocji i reklamy firm. Profesjonaliści o tym wiedzą, ludzie z branży również.

Jedynym plusem jest to, że agencja może być zlokalizowana przy ulicy, a nie w centrum handlowym. Te ostatnie zniszczyły tysiące firm które miały fajną markę, produkt, zaplecze i pracowników. 

Fragment książki “Franczyza Fakty i Mity”.

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *