Przeliczeni.pl
Wszystko o prowadzeniu biznesu w galerii handlowej bez cenzury i ukrywania niewygodnych faktów.

Tutaj zobaczysz jak to działa "od kuchni": nadużycia, fałszowanie informacji, szantaż.
Przeliczeni.pl
Systemy franczyzowe w Polsce - czy rzeczywiście to taki złoty biznes?

Sprawdź na blogu jak wyglądają realia prowadzenia tego rodzaju działalności.
Przeliczeni.pl
Bankructwa, rozwody, bezdomność, ucieczki z kraju.

Świadectwa ludzi, których wykończył system retail.

Unikatowy dom mody-poradnik najemcy

Najemcy w domu mody ...

Najemcy w domu mody modo założyli forum na którym wymieniają się informacjami dotyczącymi sytuacji w tym nowo otwartym i już upadającym centrum modowym w Warszawie. Wielokrotnie zwracałem uwagę, że tego typu projekty są fenomenalnie reklamowane. Przed otwarciem. Na tym polega czar. Ten socjologiczny magnes. Kampanie są realizowane przez najlepsze w Polsce agencje reklamowe na zagranicznym sprawdzonym patencie, a jakość materiałów to najwyższa półka.

Tak też było przed otwarciem domu mody który miał być absolutnym hitem i odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów. Zatem zapraszam na reklamowy tym razem-po raz kolejny spacer i przyjrzyjmy się wspólnie temu przekazowi, który sam w sobie wygląda imponująco.

m12

Po pierwsze w tym przekazie czytamy, że to nowa koncepcja sprzedaży która polega na…” Mój komentarz jest taki: nowe koncepcje sprzedaży to m.in. aplikacje na smartfony pozwalające ustalić np. kraj pochodzenia, producenta. Modo to kopia upadłego swego czasu Maximusa. Cytując klasyka : nihil novi sub sole.

Na kolejnej stronie katalogu zgadzam się z tym, że modo ma inne produkty od pozostałych galerii handlowych.

Pozostałe komunikaty to inwencja agencji. Żaden nowy koncept, kopia, po liftingu. Na uwagę jednak zasługuje ostatnie zdanie czyli “wiemy jak stworzyć centrum, które zapewni stałe zainteresowanie klientów”. Problem polega na tym, że tego nikt nie wie, a upadające gh w Polsce są tego przykładem. Sparafrazowałbym to w ten sposób, wiemy jak naciągać ludzi opowiadając handlowe bajki nie mające nic wspólnego z samym handlem.

m4

I kolejny sen. O tych milionach. O zasięgach. O możliwościach. Bzdura. Chwyt reklamowy nic więcej. Pisałem o tym wiele razy, publikowałem folderki. Ku przestrodze.

m5

Milion klientów w 20 minut. 

m22

 I jaki jest wniosek? 350 ludzi utopionych. Na razie zniknęło 16 lokali i najemców. Z tego co wiem umowy (nie wiem czy wszystkie) nie odbiegają od standardu. Czyli 5000 zł czynszu, umowa na 5 lat. W przypadku zamknięcia wcześniej lokalu czynsz ma być zapłacony za wszystkie miesiące trwania umowy. Na okrągło 5 lat=300.000 złotych. Jest deal? A to jest przykładowa kwota, bo jeśli wyższa to idzie w górę. 

Warto też przypomnieć peany przed otwarciem w ustach właściciela co jest zrozumiałe z jego punktu widzenia.

“KK: Panie Prezesie, skąd pomysł na kolejne centrum handlowe w Warszawie, tak mocno skoncentrowane na modzie?

NA: Zacznijmy od tego, że MODO nie jest typowym centrum handlowym.  MODO to unikatowy domy mody, a pomysł na taką właśnie jego formę wziął się najzwyczajniej z potrzeby rynku. Kiedy myślałem o koncepcie tego miejsca, chciałem pokazać handel zupełnie inaczej: szukałem znacznie bardziej indywidualnych rozwiązań mających na celu traktowanie klienta nie jako nabywcę, ale jako człowieka.

KK: Wiemy, że przed laty otwierał Pan hale handlowe Maximus w Jankach. Czy tamto ówczesne doświadczenie przełożyło się jakoś na Pana obecny projekt?

NA: Tak, zdecydowanie. Z tamtego przedsięwzięcia czerpałem bardzo dużo. Kiedy otwieraliśmy Maximusa, mierzyliśmy się z inną rzeczywistością. Wówczas w centrum naszej uwagi była przede wszystkim sprzedaż hurtowa. Kiedy w weekendy wprowadziliśmy także sprzedaż detaliczną, całe Janki zaczęły się korkować. To były jednak inne czasy, inne oczekiwania cenowe i jakościowe.  Na MODO mamy zupełnie inny pomysł”.

http://kimkim.pl/artykul/3765/kimkim+wywiad%3A+nazim+albayrak+o+wyjatkowosci+i+wielkim+otwarciu+domow+mody+modo.+sprawdz+szczegoly!

Autorka nie wie, bo i skąd, że na Maximusa wszedł syndyk masy upadłościowej, bo ten koncept dawno się posypał. Gdzie info w rozmowie na ten temat?  Gdzie info o tych, którzy z Maxiumusa poszli z torbami?

Tak się robi pijar. I tak.

http://www.galeriehandlowe.pl/go.live.php/PL-H1074/wywiady/SMTExMw%3D%3D/nazim-albayrak-modo-domy-mody-kazda-marka-modowa-znajdzie-swoje-miejsce-w-modo.html

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/899062,roznorodni-projektanci-w-jednym-miejscu.html

http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/modo-domy-mody-co-znajdziemy-w-srodku-bylismy-przed,3540778,artgal,t,id,tm.html

http://fashionbusiness.pl/ch-lopuszanska-kurs-na-unikatowosc/

http://lamode.info/lamode-poleca/articles/exclusive_wywiad_z_nazimem_albayrak_partnerem_projektu_domy_mody_modo.html

Na tym to polega. Przykład modo jest klasycznym potwierdzeniem tego, że czas gh się skończył. Definitywnie i składa się na to wiele czynników ekonomicznych i społecznych. Ponad 100 osób na forum jest zalogowanych.

Czy najemcy znajdą sposób, aby się z tego wygrzebać? 

W Polsce ma powstać jeszcze 100 gh. Na tym samym patencie. Na tej samej zasadzie. Dlatego też przestrzegam. Tych 350 ludzi w Warszawie nie zarobi ani grosza. Bo rynek jest nasycony. A zapowiedzi to tylko pijar. Nic więcej. 

 

 

 

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *