Przeliczeni.pl
Wszystko o prowadzeniu biznesu w galerii handlowej bez cenzury i ukrywania niewygodnych faktów.

Tutaj zobaczysz jak to działa "od kuchni": nadużycia, fałszowanie informacji, szantaż.
Przeliczeni.pl
Systemy franczyzowe w Polsce - czy rzeczywiście to taki złoty biznes?

Sprawdź na blogu jak wyglądają realia prowadzenia tego rodzaju działalności.
Przeliczeni.pl
Bankructwa, rozwody, bezdomność, ucieczki z kraju.

Świadectwa ludzi, których wykończył system retail.

Świadomie kłamią czy świadomie łamią przepisy ??? – poradnik najemcy

We wtorek ( 05-05-2020) powił się „ciekawy” artykuł na łamach Wirtualnej Polski „Odmrażanie gospodarki. Galerie handlowe odzyskały połowę klientów” opracowany przez Krystiana Rosińskiego.

https://finanse.wp.pl/odmrazanie-gospodarki-galerie-handlowe-odzyskaly-polowe-klientow-6507535405996161a

W pierwszym odruchu „ojej , super ! w końcu coś pozytywnego” ale zanim doczytałem artykuł do końca, to chciało mi się krzyczeć : „Panie Krystianie , czasy komunistycznej propagandy sukcesu minęły bezpowrotnie !”. Nie rozumiem jak to możliwe , że dziennikarz Wirtualnej Polski , a nie jakiegoś brukowca n-tego sortu przytacza niesprawdzone informacje uzyskane od jakiejś firmy krzak pod nazwą Placeme ? Przecież nawet zdjęcia , które Pan Krystian zamieścił w artykule przeczą temu co Pan w nim napisał !? Daleki jestem od podejrzewania , że jest utrzymanką Gh , tak jak firma Placeme dlatego …

Zacząłem szukać informacji w innych źródłach , analizować różne dane i oto przykładowy efekt tych poszukiwań :

W swoim artykule Pan Krystian napisał „Największym ruchem pochwalić się może ……………. Drugie miejsce przypada warszawskiej Atrium Reducie, gdzie pojawiło się nieco ponad 21 tys. osób……………”.

Liczba klientów w GH Reduta w Warszawie w dniu 05-05-2020 r. wg WP (cytowane za Placeme)21000osób
Otwarte powierzchnie handlowe w GH Reduta w dniu 05-05-202014900m2
Dozwolona maksymalna liczba klientów przy ograniczeniu ustawowym 1 osoba / 15 m2 czyli :993osób
Średni czas przebywania na terenie Gh dla 1 klienta = 67,5 min ( od 25 min do 110 min) , co daje :894osób/godzinę
Godziny otwarcia GH Reduta (9.00-22.00) 11 h11godzin
Maksymalna dozwolona liczba klientów dziennie w GH Reduta w dniu 05-05-20209834klientów
Liczba klientów w GH w godzinach szczytu / 15 m2 powierzchni (według Krzywej Gausa)6 Osób/15 m2

Przekonany jestem , że gdyby Gh odwiedziła taka ilość klientów, to już w poniedziałek od wczesnych godzin popołudniowych , przy każdym Gh w Polsce moglibyśmy zaobserwować po kilka radiowozów i kilkudziesięciu naszych dzielnych policjantów, którzy w pocie czoła wystawiają setki mandatów na właścicieli Gh za łamanie przepisów pandemii COVID-19.  Z całą pewnością byłoby to dla nich działanie bardziej skuteczne i bardziej dochodowe dla budżetu , jak uganianie się za pieszymi spacerującymi bez maski.

Z pewnością łakomym kąskiem dla podreperowania budżetu, nie tylko w poniedziałek 04-05-2020 ale także przez kolejne dni będą kwoty mandatów za otwarcie Gh bez należytego przygotowania. Jednak w tym przypadku trudno mieć pretensje do władców Gh , którzy na stosowne przygotowania mieli zaledwie jeden dzień roboczy. A może to tak specjalnie zrobiono, bo przecież w jakiś sposób trzeba wykazać swoją wdzięczność za ponad 2-tygodniowe przyspieszenie otwarcia Gh ? Ale na to pytanie może znaleźć odpowiedź jedynie Pan Premier Morawiecki , no bo któż inny może zlecić odszukanie w szeregach urzędników tego „kreta”, któremu aż tak bardzo zależy na zdestabilizowaniu prowadzonych działań. Faktem jednak pozostaje , że pomimo wcześniej przemyślanego i zaplanowanego harmonogramu odmrażania gospodarki  ktoś w imię czegoś przygotował propozycję przyspieszenia otwarcia Gh , a ktoś inny w imię czegoś zaakceptował go do realizacji.

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ……

W tym momencie należy sobie zadać pytanie kto odniesie korzyści z tytułu otwarcia Gh w dniu 04-05-2020 , zamiast …………-2020 ?

Czy będą to Galernicy ? Oczywiście , że NIE. Te tysiące lub raczej dziesiątki tysięcy małych i średnich przedsiębiorców bezpowrotnie straciły możliwość odrobienia w marcu i kwietniu strat poniesionych w wyniku małych obrotów wygenerowanych w okresie dwóch najgorszych dla handlu miesięcy w roku , to jest stycznia i lutego. Te firmy albo nie mają obecnie możliwości zaopatrzenia się w towar bo dopłynie on z Chin najwcześniej za miesiąc , albo poniosły tak dotkliwe straty, że zmuszone są czekać ze wznowieniem działalności handlowej na pieniądze z n-tarczy , które dotrą lub nie , za miesiąc lub nie wiadomo kiedy. No i pozostają jeszcze tacy Galernicy-Optymiści, którzy mają wiedzę i świadomość , że czeka ich kilkanaście lub kilkadziesiąt miesięcy działalności handlowej z tak niskim poziomem sprzedaży , że nie mają szansy zapłacić obecnie obowiązujących obciążeń czynszowych. Natomiast Galernicy-Realiści szukają możliwości wyjścia z tego bagna przy możliwie jak najmniejszych stratach.

Czy korzyści odniesie Skarb Państwa ? Oczywiście , że NIE. Wbrew próby kreowania przez niektóre media opinii , że w rządzie zasiadają analfabeci to z całą pewnością są to osoby z ponadprzeciętnym wskaźnikiem IQ. Ale nawet dla nas szaraczków nie jest już tajemnicą , że przychodów podatkowych w 2020 roku od Galerników nie będzie , a już na pewno nie z podatku CIT. Ochrona miejsc pracy to także mrzonka. Osobiście znam właścicieli kilku firm, którzy pierwsze wnioski złożyli jeszcze w marcu , a do dzisiaj nie zobaczyli złotówki i nie wiadomo kiedy zobaczą , bo niemalże co tydzień zmieniają się jakieś formularze, umowy itd. itd. i pod tym pretekstem już dwa miesiące czekają. Kogo stać na utrzymanie przez 2-3 miesiące wszystkich pracowników, może co dziesiątego ? Ale tych wykończą Gh.

Czy wygranymi będą właściciele Gh ? Na pierwszy rzut oka jest to oczywisty wniosek. Oni też tak myślą , bo inaczej nie zainwestowali by grubych pieniędzy w „mandaty”. Oni wiedzą , że Galernicy nie będą mieli towaru i pieniędzy na ponowne wystartowanie już od 04-05-2020 r. i dzięki temu będą mogli naliczyć horendalnie wysokie kary na brak otwarcia sklepu itp. i między innymi w ten sposób przerzucić swoje koszty „inwestycji” i straty na Galerników. Następnie wykorzystają weksle , zlicytują co Galernikom pozostało i z otwartymi ramionami przyjmą kolejnych do dojenia. Mam jednak pewne wątpliwości co do sukcesu tego toku rozumowania. Kryzys Covid-19 jest obecny w skali ogólnoświatowej. Oprócz nielicznych krajów, gdzie nastąpiło znaczące wygaszenie pierwszej fali pandemii to zdecydowanie większa liczba krajów odnotowuje dalszy szybki wzrost liczby zachorowań lub funkcjonuje od kilku tygodni w tak zwanym trendzie bocznym ( niewielkie zmiany liczby nowych wykrytych chorych), który nie wróży szybkiego wygaszenia pandemii. Narastające koszty „zamrożenia gospodarki” zmuszą rządy poszczególnych krajów do podejmowania działań w celu „rozmrożenia gospodarki” ,a to z kolei będzie kołem zamachowym dla kolejnej fali pandemii. Jaki będzie skutek końcowy i kiedy ?

Pieniądz będzie drożał z miesiąca na miesiąc , a koszty przeciętnego obywatela będą rosły szybciej niż przychody i to nie tylko w tym roku. Malał będzie popyt wewnętrzny w trakcie pierwszej fali pandemii ale także w trakcie drugiej, trzeciej i kolejnych. Lekkie wzrosty odnotujemy pomiędzy falami ale i tak najszybciej i najmocniej odczują to najbardziej rentowne marki produktów dedykowane dla klasy średniej.

Dlatego też te najmocniejsze i największe firmy postawiły od razu twarde warunki wszystkim Gh – określiły maksymalne obciążenia czynszowe, w kwotach proporcjonalnych do przychodów ze sprzedaży , które będą uzyskiwali w kolejnych miesiącach i latach. Określiły one także poziom sprzedaży dla poszczególnych punktów handlowych, poniżej którego mogą się wycofać z umowy najmu bez żadnych konsekwencji finansowych. Żadnej tajemnicy nie uda się w obecnych czasach zachować na dłużej , a to znaczy że właściciele Gh mogli się przeliczyć, gdyż nawet jeżeli uda im się „wydoić” obecnie współpracujących z nimi Galerników, oszukać opinię publiczną  to w przyszłości bardzo trudno będzie im podpisać kolejne umowy na warunkach , które obecnie uważają za nieakceptowalne !

Warto także przeczytać jak zmienia się sposób myślenia innych menadżerów :

https://www.money.pl/gospodarka/koniec-galerii-handlowych-jakie-znamy-biznes-juz-mysli-o-wychodzeniu-na-ulice-6502322313586305a.html                                                                    

5 thoughts on “Świadomie kłamią czy świadomie łamią przepisy ??? – poradnik najemcy”

  1. Chciałbym się ustosunkować do wcześniejszego otwarcia sklepów w galeriach. Jestem pracownikiem jednego z sieciowych sklepów w dużej galerii na Pomorzu Zachodnim. Branża jubilerska. Wraz z pozostałymi sprzedawcami z utęsknieniem czekaliśmy na jak najszybsze otwarcie sklepu w którym pracujemy. Pierwsze dwa dni były stosunkowo słabe w porównaniu do okresu przed zamknięciem jednak druga połowa tygodnia okazała się zaskakująco udana jeśli chodzi o utargi. Klientów jest mniej niż wcześniej, to fakt. Ale za to chętniej wydają oszczędzone pieniądze.
    Co do kwestii braku i oczekiwania na towar – całkowicie się z tym stwierdzeniem nie zgadzam. Mamy cały towar jaki był przed zamknięciem dostępny dla klientów, nie został wywieziony lub sprzedany przez sklep internetowy w czasie zamknięcia. Następuje jak by można to określić „normalizacja”.

    1. Trzymamy za pana kciuki!Niech się kręci, aż odkręci i wyjdzie na prostą. Niech się pan odezwie od czasu do czasu. Pana zdanie jest więcej warte niż ten tekst wp.pl

  2. Również trzymam kciuki:) Chciałbym nadmienić ,że specyfika branży jubilerskiej- na szczęście-wyłącza Pana z takich rzeczy jak termin ważności jak w spożywce,czy sezonowość jak w odzieży. Ponadto-choć może się mylę-w przypadku niektórych branż do głosu dochodzi konserwatyzm klienta. ,,Biżuteria w internecie”? Niekoniecznie, bo chodzi o np. możliwość kontaktu z twórcą wyrobu.

  3. Pana kalkulacja ile maksymalnie klientów mogło być jednego dnia w sklepie opiera się o arbitralny wskaźnik “średniego czasu przebywania”. Pan przyjął 60 minut i argumentuje że to niemożliwe, ale dlaczego nie przyjąć 30 minut? Wtedy w ciągu godziny może być prawie 2000 klientów i wszystko się zacznie zgadzać. Może to po prostu oznacza, że klienci teraz spędzają mniej czasu w galeriach – to by było zgodne z logiką, że klienci nie chcą się zbyt długo eksponować, ponadto, w poniedziałki ludzie nigdy nie chodzili bez sensu po galeriach.

    1. Do źródeł. Z tekstu wynika, że w dwóch gh w Lublinie – w każdej z osobna w tym samym czasie w tym samym dniu było po 20 tysięcy ludzi. Razem 40.000. covidm.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *